søndag 18. september 2011

Strikkepinner/Heklekroker

Jeg har hatt en liten opprydning i strikkepinnene og heklekrokene mine og funnet ut at jeg har veldig mange forskjellige typer. Det samler seg opp etter å ha strikket noen år. Og det kommer jo nye på markedet som jeg må prøve ut. Det hender jo at jeg glemmer et par også må jeg kjøpe ny, sånn får jeg dobbelt opp.

Her er noen eksempler:


Når det kommer til strømpepinner så bruker jeg bare tre/bambus. Favoritten er den flerfargede fra Du store alpakka. Utrolig behagelig å holde i og helt glatt. Jeg har ikke forsøkt den firkantede enda, litt gøy:)


Heklekroker i alle mulige varianter. Min favoritt er den i metall med gummiskaft. Heklekroker funker ikke helt i tre synes jeg. De henger seg opp.


Rundpinner er best i tre. Jeg liker best den flerfargede fra Du store alpakka, men den i bambus med metall er også god. Jeg liker ikke metall og plast. Dessverre har ikke jeg funnet store pinner i tre. Største jeg har funnet er 10 mm. Jeg har også noen i bambus med plast, den i midten. Den er ikke god da den ikke er lakkert, etter litt bruk henger garnet seg opp i fliser. Kan kanskje pusse litt, men orker ikke bry meg, kjøper ny isteden:)


Jeg fåraldri nok av pinner, er alltid på jakt etter nye gode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...