tirsdag 27. desember 2011

Julegaver til familien

Endelig kan jeg vise frem prosjekt julegave til alle i familien. Strikket på pinne 9 i Drops Eskimo. Det er mange nydelige farger å velge i. jeg har brukt en variant av oppskriften fra Garnstudio. Jeg la opp like mange masker, men jeg strikket opp 5 nøster i steden for 4. Tovet de i maskin på 40 grader med et par håndklær. Det var rart for det virket som om fargen på garnet hadde noe å si på hvor godt garnet tovet. De grå tovet superbra, men de gule og grønne måtte jeg kjøre to ganger. 8 stykker har jeg strikket, men det var tre jeg ikke fikk tatt bilde av før de ble gitt bort. På en god dag har jeg strikket en, ellers tar det et par kvelder å bli ferdig.

 Kjekt med hempe.




4 kommentarer:

  1. Kjempefine :-) Og jeg kan tenke meg at de ble godt mottatt :-D Rart at fargene tover forskjellig...

    Ha ei fortsatt fin jul - klem Siv

    SvarSlett
  2. Lekre! Og så gøy at vi begge har gått for det samme i julegave til familien i år :) Jeg brukte mer enn en kveld på mine! Syntes de var dryge. Kanskje jeg skal se etter større pinner på de neste jeg skal lage.

    SvarSlett
  3. Desse var heilt nydelege, ikkje minst der dei låg saman. Hyggeleg med besøk på bloggen min :-).

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte sitteunderlag. Tror de fargede tover dårligere enn de i naturfargede nettopp fordi de er fargebehandlet!

    Takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min!

    Fortsatt god jul... :O)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...