søndag 12. februar 2012

Vaffelarmer

Jeg er ferdig med en av Pickles sine vaffelarmer i Pickles Cash Kid. I mønsteret står det at armene skal strikkes på pinne 4 med 40 masker. Jeg begynte på dette, men ga opp etter ca 6 rapporter i mønsteret. Jeg synes garnet er for tynt for 4 mm pinner og det ble liksom litt hullete. Så jeg rakk opp hele greia og begynte på nytt. Denne gang på pinne 3.5 med 48 masker, resultatet ble veldig mye bedre. Garnet er helt klart et 3.5 pinne garn, nydelig mykt og godt å strikke med. Men det er et sånt garn som, når det strekker seg, ikke går tilbake. Greit nok så lenge en veit om det.

En liten ting til, jeg strikker vrangmaskene vridd, da blir det tettere.

Jeg strikket 12 runder med mønster og armene ble ca 23 cm lange, perfekt til min arm:) Jeg tror disse må være supre til en kul skjorte og jeans.

Nå får jeg bare legge opp til nummer to.




3 kommentarer:

  1. Det vaffelmønsteret er veldig enkelt og effektfullt. Grattis

    SvarSlett
  2. Nydelige!!..og jeg bruker ofte pulser til gensere som er kortere i ermene;)
    Flott mønster på disse!
    Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Liker det mønsteret der men har ikke prøvd å strikke det enda:) Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min!
    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...