søndag 22. april 2012

Lange votter med glitter

Jeg har sett at disse har vært svært populære å lage i vinter. Bella's Mittens. Mønsteret finnes hos Ravelry. Oppskriften er oversatt til norsk. Designeren sier dette: "Inspired by mittens worn by Kristen Stewart as Bella in the movies “Twilight” and “New Moon”." Alle som er fan av filmserien har sikkert et par av disse:) De er iallefall enkle å strikke og har super passform. Jeg har strikket med Alfa Glitter fra Sandnes Garn. Det er fint til bruksplagg da det kan maskinvaskes. Ikke sikker på om denne med glitter bør i maskinen men. Nøstene kommer fra garnlageret. De ble ganske fine synes jeg.


Det var en stund tilbake vi hadde smak av sommer, hm, lurer på om det kommer igjen dette året. Det kjennes ikke slik ut i dag, surt og kaldt, regn og vind.


Det er bildet under her som gjengir den riktige fargen. Av mystiske grunner blir fargen blass når det er sol. 


2 kommentarer:

  1. Flotte votter! Min yngste datter er fan, og har slike votter - må med skam å melde at jeg kjøpte dem, det ble liksom aldri tid til å strikke selv ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Fine! Har lyst til å lage et par selv, i hvitt tror jeg. Men de står på lista over ting-som-skal-lages-når-jeg-kommer-så-langt :)

    Seesi morgen!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...