søndag 13. mai 2012

Garn fra New York

Øverst på ønskelisten ved enhver reise står garnbutikk! For å finne garnbutikk i en så stor by som New York måtte det litt googling til. Jeg endte opp med denne fantastiske butikken, Brooklyn General Store. Siden er nede for oppussing, BGS. Butikken finnes på Ravelry. Butikken er ikke så stor, men utvalget av eksklusivt garn var formidabelt. Det var fullt mulig å gå konkurs:) Jeg endte opp med dette:


Håndspunnet 2 tråds merino, angora og alpaca garn fra Jamie Harmon 


Tjukk Merino fra Malabrigo, ligner veldig på Tjukk Merino fra Abuelita.


Baby Alpaca fra Misti Alpaca, silkemykt.


Håndspunnet 2 tråds merino, angora og alpaca garn fra Jamie Harmon 


Det lir så fine nøster med garnvinde og nøstemaskin:)


Det ensfarvede røde garnet skal bli et par Bellas Mittens. Jeg tror det skal bli noen skjerf eller halser av resten. Eller kanskje pulsvanter eller armer. Foreløbig så er det lagt i garnlageret.


Mahattan sett fra Brooklyn Heights en regnværsdag i mai.


Hagene på Brooklyn Heights.


2 kommentarer:

  1. Oisann:O))..enn å handle garn i NY!! ...drømmescenario;)
    Regner med det blir mye lekkert av dette!
    Ha en fin kveld, klem;)

    SvarSlett
  2. Så artig! Var i New York sjølv for nokre månedar sidan, men gjekk ikkje aktivt inn for å finne strikke-shopper. Snubla likevel over ein i SoHo, men eg fann ut at USA ikkje er ein like god strikkenasjon som det me i Noreg er, så eg kjøpte ikkje noko der. Men eg gjekk kanskje ikkje i den rette butikken :O)

    Kjekt at du fann så masse fint der!

    Ha ein fin 17 mai!

    Stine :O)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...