fredag 28. desember 2012

Småplukk

Julaften er vel overstått og nesten alle gaver er utdelt:) Jeg håper alle er fornøyd, det er i allefall jeg:) Da er det kanskje på tide å vise frem noe av det jeg har laget før jul. Litt til meg selvog noen gaver. Og jeg har masse på planleggingsstadiet. Tiden strekker liksom ikke til alt.

Sokker til meg selv


Mønster og garn fra Pickles.no Strikket i Merino. Sokkene er veldig myke og gode. Bare til sofa bruk:) Jeg tror ikke garnet egner seg til skobruk. Super enkel oppskrift, passformen er perfelt for mine føtter. Jeg holder på med et par til i samme, bare i rød og oransje.

Sokker til Arne




Samme oppskrif fra Pickles.no, men annet garn. Her har jeg brukt Sterk fra Du store alpakka. Det er jo et sokkegarn og tåler vel å bli brukt i sko:) Supermyk kvalitet.

Lue

Jaques Cousteau lue i herrestørrelse, strikket på bestilling. Strikket i Sterk fra Du store alpakka. Jeg liker de luene her. Veldig fin passform og ka strikkes i alle mulige kvaliteter:)

Jeg har massevis med pågående prosjekter også. Jeg kan liksom ikke bare gjøre en ting om gangen. Jeg har akkurat startet på et par Bella igjen. Jeg som akkurat har sagt at jeg skal la den oppskriften hvile en stund:) Men så er det noen søte venner som har lyst på da, så er påan igjen:) Nå i sort alpakka og kitten mohair med glitter, en tråd av hver, blir lekre! Ja, også har jeg strikket og tovet et par superfine lilla tøfler til en frossen kollega. De ble så fine, men jeg har ikke tatt bilde enda. Det må jeg huske å gjøre.

Snart er det nytt år!






1 kommentar:

  1. Så kule sokker du har strikka! Digger fargene :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...