torsdag 24. september 2015

DOCTOR WHO SCARF

Da har jeg startet på gigangprosjektet, veeeeldig langt skjerf. Jeg har to venner som har veldig lyst på Dr Who skjerfet, så da er det vel greit å lage to samtidig.


Føret jeg kunne startet så var det problemet med å finne riktig garn. Det manglet ikke på forslag. Og det var enkelt å finne det orginale mønsteret.


I dette så ligger det også flere forskjellige forslag til garn. Og det ligger med Pantone farger. Jeg må si at jeg ikke fant noe av garnet i noen norske butikker, ei heller norske nettbutikker. Jeg endte opp med å velge dette forslaget:



Jeg bestilte Nature Spun fra en amerikansk nettbutikker,  husker ikke i farta hva den heter. Dette garnet er fra Brown Sheep Company i Nebraska. Jamieson's fikk jeg tak i en engelsk nettbutikker.  Dette garnet er Pure Shetland ull. Det er ganske stor forskjell på garnet, men det er valgt pga. fargene. Tror det skal bli fint.

For blodfans så er det viktig at fargene stemmer og at lengden er korrekt.  Det finnes flere versjoner avhengig av sesong. I orginalversjonen så er det også viktig med riktig kant. 


Her er første maske plukket vridd løst av.

Dette er så lang jeg har kommet. Fortsettelse følger 😊

1 kommentar:

  1. Det blir et riktig fint skjerf. Fargene er så vakker.
    Jeg strikkte en lua med Jamieson, veldig god garnet.
    Spinning du starter også, jeg kjøpte meg en rokk og må lære fortsatt.
    Riktig glede med den. Ønsker deg strikkeglede. Hilsen sender deg
    Viola.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...