søndag 18. november 2012

Votter og vanter

Endelig kom det en fotodag med sol:) Det er en stund siden jeg blogget, men det har da kommet noe av pinnene.






Bellas votter på bestilling til mor og datter. Jeg har brukt Alfa fra Sandnes og en glittertråd i tillegg. De ble jo veldig så glamorøse:) Alfa garnet blir ganske tight ved strikking og har godt hold.
Jeg har laget et par til av disse i Alfa glitter, det kan du lese om her. Det paret gikk til Kirkens bymisjons julepakke tiltak. Det er lov å glitre selv om man er hjemløs.



 Enda et par Bella tilmeg selv:) Jeg har strikket disse i Kitten mohair fra Sandnes garn. Jeg brukte dobbelt garn, men de er litt tynne og er mest til pynt ved en fin anledning. Det er glitter i de så det passer jo bra. Ellers ganske upraktisk med hvitt:) Men fine ble de og dette garnet er ganske løst og strekker seg bra selvom jeg strikker stramt. Helt anderledes enn Alfa garnet.









Disse er helt spesielle. For det første har jeg brukt oppskriften til Annepålandet. Det er jo bare en superflott oppskrift på geniale vanter. Ikke nok med det så har jeg brukt håndspunnet garn fra Spinn spinn. Dette garne kjøpte jeg når jeg var på spinnekurs. Det har jeg skrevet om her. Garnet er i mange nydelige duse farger og innehar det flotte navnet "sommerlys" Det er laget av Corriedale ull. Og det er supermykt og kløfritt. Disse har jeg brukt masse!


Enda et par Bellas! Disse ble levert som gave. De er strikket i Pickles pure thick alpaca i den nydeligst blåfargen jeg vet om:) De er passe løse og utrolig myke og varme.

Nå skal Bella oppskriften få en pause kjenner jeg:)





2 kommentarer:

  1. Se der ja, you and me both! Synd hvitt er upraktisk for det er nydelig! Morsomt garn, multifargene.

    SvarSlett
  2. Wow! Her var det mye votter :-) De hvite var lekre da :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...