lørdag 10. mars 2012

Lang infinity hals

Nok en gang kommer det deilige Merino Worsted fra Abuelita frem fra garnskapet. Dette er i fargen gråpus og jeg har kjøpt det hos Pickles. Garnet er silkemykt og varmt. Det passer særdeles godt til halser og skjerf.



Jeg har lagt opp 41 masker på pinne 7. Jeg har brukt midlertidig opplegg med en remse luftmasker. Det er vel anbefalt å bruke fingerhekling, men jeg brukte heklenål nr 12. Hentet opp 1 maske i hver luftmaske.



Jeg begynner og avslutter med en kantmaske i rettstrikk. Hele halsen strikkes i helpatent. Jeg fant flere måter å strikke helpatent på, her må en bare finne det som er enklest selv. På engelsk fant jeg ut at det heter Brioche stitch. Etter kaken:) Resultatet blir tykt og stretchy.

Jeg skal strikke opp to nøster, ca 200 gram. Da blir vel halsen sånn ca 150 cm lang. Jeg har tenkt å prøve meg på sammenveving til slutt. Det har jeg aldri prøvd før, men pickles har en video. Finner sikkert noe på Youtube også hvis det trengs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...