søndag 30. september 2012

Enkel stoffpose

Oppdatering:

Ferdig! Med snor og alt. Jeg er veldig fornøyd med meg selv:) Innholdet kommer i et annen bloggpost om ikke lenge.







Jeg hadde behov for en pose i stoff i en fei. Stoffet hadde jeg liggende og den trofaste symaskinen ble dratt frem fra glemselen. Den fikk jeg av min kjære mamma for lenge siden. Den blir ikke alt for mye brukt, men den er veldig kjekk å ha. Sånn som nå:)

Jeg målte opp sånn ca tre like store deler av stoffet. Det mønstrete stoffet er tynnere enn det andre så det la jeg dobbelt. Jeg sikset rundt kanten for at stoffet ikke skal frynse.

Så sydde jeg det sammen til ca 10 cm fra toppen. De 10 cm brettet jeg dobbelt og laget en løpegang. Her skal jeg legge inn en snor som i dette øyeblikket blir til på strikkelise.










Du trenger saks og symaskin. Jeg brukte ikke nåler eller målebånd. Dette skulle jo gå i en fei:) Den ble ganske grei synes jeg. Den ble til på 10 min!


2 kommentarer:

  1. Dette har jeg så lyst å prøve selv, for å sy går av og til fortere enn å strikke, og den ble flott!
    Ha en fin overgang til oktober, klem fra mæ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...