mandag 15. oktober 2012

Inspirert!

Ja, så ble det min tur til å være med på Stripy loop karusellen:) Det er jo en utmerket måte å bli kvitt restegarn og odde nøster ut på. Jeg har hentet inspirasjon hos den fine bloggen til Siri,  Strikk og Tøys og hos den fine bloggen til Merete, Monstermønster. Takk for inspirasjon. Jeg må si at jeg var ikke like flink til å planlegge:) Jeg har en liten haug med Alpaca, noe er restegarn og noe er hele nøster som er til overs fra noe annet.


Jeg la opp 108 masker på pinne 3.5 og jeg strikket to runder i restegarn. Deretter strikker jeg 9 runder av hver farge. De to rundene med restegarn skal vekk når jeg blir ferdig og så skal jeg prøve meg på sammenveving.


Jeg har brukt denne metoden for å unngå hakk ved fargeskiftene. Jeg synes det funker ganske bra.
På bildet under kan du se overgangene



 
Se på denne fine strikketøyposen da!



Vinneren av designkonkurransen på Ravely. Jeg bare måtte ha en av denne.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...